W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies.
X

Piece of cake

Jesteś w: Przepisy kulinarne / Przepisy / Zdrowa surówka na rozpoczęcie obiadu

Menu


Wasze komentarze

Ciekawostki i specjały kulinarne wprost do Twojej skrzynki. Podaj adres e-mail:


Partner

Dodaj Gazetkę do Google


Sałatki

Zdrowa surówka na rozpoczęcie obiadu

Zdrowa surówka na rozpoczęcie obiadu

W ramach napadu zdrowego wiosennego żywienia wprowadziłam w domu zwyczaj zaczynania obiadu od miski sałaty. Czyli po amerykańsku. Zazwyczaj jest to surówka-improwizacja-przegląd lodówki, ta konkretna kombinacja jednak okazała się szczególnie udana.

Kraj pochodzenia:

Liczba porcji: 4

Czas przygotowania: ekspresowe

Stopień trudności: łatwa

Składniki:

  • cukinia średniej wielkości
  • jabłko z czerwoną skórką
  • pęczek rzodkiewek (lub kilka małych rzepek)
  • opakowanie (pęczek) roszponki lub młodych liści szpinaku
  • czerwona cebula
  • garść wyłuskanych włoskich orzechów
  • ząbek czosnku
  • oliwa z oliwek
  • 1/2 cytryny
  • kilka listków bazylii

Zdrowa surówka na rozpoczęcie obiadu - Opis przyrządzania:

Cukinię myjemy, przycinamy z obu końców i kroimy w cienkie plasterki.
Jabłko myjemy, kroimy bez obierania w ćwiartki, po czym wycinamy gniazda nasienne i każdą ćwiartkę kroimy w cienkie plasterki.
Rzodkiewki lub rzepki myjemy i osuszamy, odcinamy zielone listki. Jeśli mamy rzepki, to cienko je obieramy, po czym kroimy w plasterki. Rzodkiewkom jedynie odcinamy "wąsy", po czym kroimy w plasterki.
Roszponkę lub szpinak starannie płuczemy w kilku wodach i osączamy.
Czerwoną cebulę obieramy i kroimy w cienkie plasterki.
Włoskie orzechy grubo siekamy.
W dużej misce ukręcamy sos: obrany ząbek czosnku rozgniatamy z odrobiną soli. Dodajemy 4 łyżki oliwy, sok z połowy cytryny i szczyptę cukru. Mieszamy wszystko na jednolity sos, po czym dodajemy trochę pieprzu i kilka listków bazylii, umytych i pokrojonych w paski.
Do miski wrzucamy cukinię, jabłko, rzodkiewki (lub rzepki), roszponkę (lub szpinak), cebulę i orzechy. Mieszamy starannie, żeby wszystkie warzywa i owoce wymieszały się z sosem.
Przekładamy surówkę do 4 miseczek i podajemy niezwłocznie (żeby witaminy nie uciekały) na stół.

Temperatura podawania: zimna

Główny składnik: wegetariańska

Kiedy przygotować Zdrowa surówka na rozpoczęcie obiadu: do zrobienia w ostatniej chwili

Okazja: codziennie

Grupa konsumenta: dla każdego

Styl potrawy: nowatorska

Wersja do druku



Podziel się linkiem:




Komentarze: