W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies.
X

Piece of cake

Jesteś w: Przepisy kulinarne / Przepisy / Falafel smażony z warzywami

Menu


Wasze komentarze

Ciekawostki i specjały kulinarne wprost do Twojej skrzynki. Podaj adres e-mail:


Partner

Dodaj Gazetkę do Google


Danie główne

Falafel smażony z warzywami

Danie nieco w stylu fusion - warzywa smażymy w woku, metodą stir-fry, a potem podajemy je ze śródziemnomorskim falafelem (falaflem?), jogurtem i kolendrą. Świetne i nowoczesne danie.

Kraj pochodzenia:

Liczba porcji: 4

Czas przygotowania: ekspresowe

Stopień trudności: łatwa

Składniki:

  • 2 marchewki
  • 200 g czerwonej kapusty
  • główka paksoi (bok choy)
  • cytryna
  • oliwa z oliwek
  • 1/2 porcji przepisu Falafel (zwany również felafel lub tamiyya)
  • 200 g gęstego greckiego jogurtu naturalnego
  • garść listków świeżej kolendry

Falafel smażony z warzywami - Opis przyrządzania:

Marchewkę obieramy, myjemy i osuszamy, po czym kroimy w cienkie paski.
Kapustę i paksoi (bok choy) obieramy z przywiędłych liści i cienko szatkujemy. Wsypujemy na sito, płuczemy i starannie osączamy.
Cytrynę szorujemy w gorącej wodzie i kroimy w cienkie plasterki, wybierając pestki.
Rozgrzewamy w woku 2 łyżki oliwy. Wrzucamy i smażymy na średnim ogniu, aż zmiękną, czyli jakieś 5-7 minut. Dodajemy kapustę z paksoi i plasterki cytryny, mieszamy i smażymy dalej przez kolejne 5-7 minut.
Dodajemy usmażony falafel i smażymy jeszcze tyle, żeby kulki dobrze się rozgrzały. Doprawiamy warzywa do smaku solą i przekładamy na ogrzane talerze.
Polewamy jogurtem i posypujemy listkami umytej kolendry. Podajemy z chlebkiem pita lub ryżem basmati.

Temperatura podawania: ciepła

Główny składnik: wegetariańska

Kiedy przygotować Falafel smażony z warzywami: do zrobienia w ostatniej chwili

Okazja: codziennie

Grupa konsumenta: dla każdego

Styl potrawy: nowatorska

Wersja do druku



Podziel się linkiem:




Komentarze: